Avocadotoast

Har du hørt om avocadotoast? Jeg ble introdusert for det i fjor sommer men glemte konseptet litt. For noen uker siden kom jeg på det igjen og har blitt hektet. Det er såre enkelt, du smører bare skiver med avokado som du toaster. Jeg har ikke toastjern men vaffeljern funker fint,  og så ser det veldig fint ut med de rutene.

til 1 porsjon trenger du:

2 skiver surdeigsbrød

1/4 avokado

noen skiver fersk parmesan

smør

urtesalt

 

Spre smør på den ene skiven og avokado på den andre. Legg på parmesan og et dryss urtesalt. Toast i et vaffeljern eller toastjern til osten har smeltet og brødet er sprøtt.

Spis!

Jeg liker å ha dette til kvelds eller som lunsj hvis jeg sitter hjemme og jobber/leser. Men for meg er det litt lite med bare toast til lunsj så da kombinerer jeg gjerne med en salat og mer avokado (avokado med urtesalt og balsamico er nydelig)

Leave a Reply

