Smoothie med bringebær og avokado

 

Endelig er våren her på ordentlig! Solen varmer og smoothiesesongen kan begynne for fullt.

Denne laget jeg i dag:

1 kopp frosne bringebær

1/2 avokado

1/2 banan

2 puter frossen spinat

1 eggeplomme

1 ss sitronsaft

Ha det hele i et stort syltetøyglass eller litermål og mos i stavmikseren til en jevn smoothie. Hvis de frosne ingrediensene er for harde for stavmikseren din kan du smelte dem litt med kokende vann før du mikser. Jeg pleier å ha smoothien over i en termokopp og ta den med på tur eller lesesalen. Husk skje! Jeg lærte nettop at det er bedre for kroppen å spise smoothie med skje. Da får den ikke sjokk av for mye mat og næring på en gang, som er faren med å sluke den i en jafs. Og så får jeg softis assosiasjoner når jeg spiser med skje.

 

Leave a Reply

