Hjemmelaget nøttemiks

Nøttemiks, turmiks, trail-mix, nøtteblanding, lesesalboost, energimums… kjært barn har mange navn. Eksamensperiode er et ekte vårtegn for min del. I dag sitter jeg og skriver (på oppgave altså, tok bare en liten pause innom her) og ser ut på regnet. Mister fokus, blir sulten, får lyst på noe digg… og Hei, der er lesesalmiksen min. Hurra!

Deler oppskrift her. Det er ikke en ordentlig oppskrift, men kanskje den kan inspirere, enten du er på en lesesal eller skal ut på tur.

Nøttemiks:

én neve nøtter (jeg liker paranøtter, mandler, cashew, valnøtter… ta det du har)

én neve tørket frukt (f.eks gojibær, rosiner, tranebær, eller min nye favoritt inkabær)

Noen biter mørk sjokolade

Ha alt i et glass eller en boks og ta med deg dit du skal.

Enjoy!

Leave a Reply

