Bringebærsmoothie

Nå er det vår på ordentlig, hurra! Jeg laget denne smoothien i dag. Perfekt som et mellommåltid eller en hverdagsdessert. Trikset med smoothie hvis du vil bli mett av den er å ha i nok fett, her har jeg brukt eggeplommer, kokosolje og kokosmelk. Eggeplommer inneholder de fleste næringsstoffer du trenger, bla. jern men de mangler vitamin C. Det har derimot bringebær, og C vitamin gjør det lettere for kroppen å ta opp jern. Her kommer oppskrift på deilig energipåfyll:

 

Til 2 personer (eller 1 veldig sulten)

2 eggeplommer

1 ss kokosolje

2-3 dl kokosmelk

ca 1 dl frosne bringebær

ca 5 skiver banan

Ha eggeplommer, kokosolje og kokosmelk i et glass og miks med en stavmikser. Jeg blander dette først for at kokosoljen ikke skal klumpe seg i møte med de frosne bærene. Ha i bær og banan og kjør til en jevn smoothie. Jeg foretrekker stavmikser men det går også veldig bra å bruke en blender.

Pynt med kakaonibs og nyt! Smoothien spises gjerne med skje, den får en litt softislignende konsistens.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s